Esplugues City experience

Esplugues City experience

Descarrega't la guia del comerç local! Hem treballat molt per fer realitat una guia comercial que pots tenir sempre en el mòbil.

Consulta la nostra guia

Carter Reial 2018

Carter Reial 2018

La UBE vam organitzar dues carpes on els infants poguessin entregar les seves cartes als barris del Gall i Can Vidalet.

Campanyes comercials

Jornada de jocs tradicionals

Jornada de jocs tradicionals

Amb la col·labotació dels comerciants del barri del Gall, vam dinamitzar la Rambla Àngel Guimerà.

Campanyes comercials

SUBVENCIÓ – Suport a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments i la instal·lació de sistemes de “Click & Collect”.

Des de la GENERALITAT DE CATALUNYA, elCONSORCI DE COMERÇ, ARTESANIA I MODA DE CATALUNYA ha aprovat les Bases i la Convocatòria per a la sol·licitud i atorgament d’ajuts econòmics destinats a:

Suport a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments i la instal·lació de sistemes de “Click & Collect”.

Objectiu: Dinamitzar el comerç mitjançant projectes de recuperació dels locals buits situats a la trama urbana consolidada del municipi, o al casc històric i els seus eixamples. Garantir el mix comercial òptim i adequat a cada zona, incrementant-ne l’atractiu i evitant el trencament del continu comercial mitjançant la reforma d’establiments amb un grau d’antiguitat o parades de mercats municipals. Reduir el número de desplaçaments dins dels pobles i ciutats mitjançant la instal.lació de sistemes de recollida als establiments.

Persones beneficiàries:

· Empreses de comerç i serveis, artesania i moda.
· Parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.

Accions subvencionables:

Àmbit 1: recuperació dels locals buits

· La compra, arrendament o concessió administrativa de locals.
· L’ús d’aparadors de locals tancats.
· La continuïtat de l’empresa comercial.
· L’ampliació de la superfície de venda annexionant un nou local.

Àmbit 2: reforma d’establiments:

· La reforma de l’establiment en parades de mercats municipals sedentaris
· L’adequació de les parades de mercats municipals no sedentaris (on el sol·licitant n’acrediti la titularitat en, com a mínim, els darrers 5 anys).
· La reforma de l’establiment de botigues a peu de carrer que tinguin una antiguitat mínima de 10 anys (on el sol·licitant n’acrediti la titularitat en, com a mínim, els darrers 10 anys).

Àmbit 3: sistemes de “Click & Collect”:

· Instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida (compra de guixetes i/o armaris amb el software corresponent).

Requisits: Que la inversió mínima subvencionable sigui de 2.000,00 euros.

Àmbit 1:

· En cas de compra, lloguer o autorització d’ús o concessió administrativa, ser el titular del contracte corresponent.
· Els establiments s’han de destinar a l’explotació d’alguna activitat de comerç al detall.
· Han de disposar del corresponent permís municipal.
· Queden excloses aquelles inversions que superin els 60.000,00 euros i les concessions administratives corresponents a inauguracions de mercats municipals.

Àmbit 2:

· En el cas de les parades de mercats municipals no sedentaris, el sol·licitant n’ha d’acreditar la titularitat en, com a mínim, 5 anys.
· En el cas de les botigues a peu de carrer, el sol·licitant n’ha d’acreditar la titularitat en, com a mínim, 10 anys (acceptant la possibilitat d’acreditar-la a través de la suma amb la titularitat anterior si es tracta d’un familiar de fins a 2on grau).

Àmbit 3:

· Seran beneficiàries les botigues a peu de carrer i les parades de mercats municipals sedentaris que disposin de l’espai suficient per incorporar punts de recollida digitalitzats.
Quantia de la subvenció: Fins al 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 5.000,00 euros.

El Text de les Bases i la convocatòria pot ser consultat al web del CONSORCI DE COMERÇ, ARTESANIA I MODA DE CATALUNYA

Convocatòria:
https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=853464&language=ca_ES
Bases:https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=846466
Sol.licitud:
http://ccam.gencat.cat/ca/serveis/subvencions/2019/

Ben cordialment,

Marta Pinteño Piñero
Tècnica de Comerç i Mercats
Servei de Promoció Econòmica

Ajuntament d’Esplugues de Llobregat
93 371 33 50 – Ext 1135

Subvencions per a la nova implantació de comerços, la millora dels establiments i la instal·lació de sistemes de “Click & Collect”


Des del proper dilluns, 8 de juliol, i fins a exhauriment de pressupost amb el límit màxim del dia 31 de desembre de 2019, les empreses i autònoms poden presentar les sol·licituds per acollir-se a aquesta nova línia d’ajuts, que s’emmarca en el pla anual de subvencions que convoca el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement.

Amb aquesta nova línia, el CCAM reitera el seu suport al comerç amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector.

L’objectiu d’aquests ajuts és dinamitzar el comerç mitjançant la recuperació de locals buits, la reforma d’establiments o parades de mercats municipals, així com la instal·lació de sistemes de recollida en els establiments.

Els beneficiaris són les empreses de comerç, serveis, moda i artesania, i les parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
En l’àmbit de recuperació dels locals buits, la subvenció contempla la compra, arrendament o concessió administrativa de locals; l’ús d’aparadors de locals tancats; la continuïtat de l’empresa comercial o, l’ampliació de la superfície de venda annexionant un nou local.
En l’àmbit de reforma d’establiments, la subvenció preveu la reforma de l’establiment en parades de mercats municipals sedentaris; l’adequació de les parades de mercats municipals no sedentaris o, la reforma de l’establiment de botigues a peu de carrer que tinguin una antiguitat mínima de 10 anys.
En l`àmbit d’implantació de sistemes de “Click & Collect”, la línia d’ajuts preveu la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida (compra de guixetes i/o armaris amb el software corresponent). Seran beneficiàries les botigues a peu de carrer i les parades de mercats municipals sedentaris que disposin de l’espai suficient per incorporar punts de recollida digitalitzats.es del proper dilluns, 8 de juliol, i fins a exhauriment de pressupost amb el límit màxim del dia 31 de desembre de 2019, les empreses i autònoms poden presentar les sol·licituds per acollir-se a aquesta nova línia d’ajuts, que s’emmarca en el pla anual de subvencions que convoca el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement.


Amb aquesta nova línia, el CCAM reitera el seu suport al comerç amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector.

L’objectiu d’aquests ajuts és dinamitzar el comerç mitjançant la recuperació de locals buits, la reforma d’establiments o parades de mercats municipals, així com la instal·lació de sistemes de recollida en els establiments.

Els beneficiaris són les empreses de comerç, serveis, moda i artesania, i les parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
En l’àmbit de recuperació dels locals buits, la subvenció contempla la compra, arrendament o concessió administrativa de locals; l’ús d’aparadors de locals tancats; la continuïtat de l’empresa comercial o, l’ampliació de la superfície de venda annexionant un nou local.
En l’àmbit de reforma d’establiments, la subvenció preveu la reforma de l’establiment en parades de mercats municipals sedentaris; l’adequació de les parades de mercats municipals no sedentaris o, la reforma de l’establiment de botigues a peu de carrer que tinguin una antiguitat mínima de 10 anys.
En l`àmbit d’implantació de sistemes de “Click & Collect”, la línia d’ajuts preveu la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida (compra de guixetes i/o armaris amb el software corresponent). Seran beneficiàries les botigues a peu de carrer i les parades de mercats municipals sedentaris que disposin de l’espai suficient per incorporar punts de recollida digitalitzats.

Més informació.

La UBE i Esplugues Sense Barreres, junts per l’accessibilitat del comerç d’Esplugues

Dos anys de col.laboració entre les entitats i l’Ajuntament ens han dut a l’acord de permetre les rampes accessòries en aquells comerços amb dificultats técniques per fer la rampa d’obra. La rampa s’ha de retirar quan el client ha superat la porta.

Tot i que la rampa és requerida en les noves apertures, amb la rampa homologada que vam presentar durant el passat Firesplugues, el comerç pot garantir l’accessibilitat a les persones amb diversitat de mobilitat; cadires de rodes, caminadors, cotxets, vehicles per gent gran, etc.

El nostre soci Ortopèdia Hugué, en distribueix i ens pot assessorar quina necessitem a raó de l’alçada a superar i l’amplitud de l’acera; telèfon 933 71 46 32.

Per més informació:

Ibn Salvador, President de la UBE, mòbil 616474208.

Antonio, President Esplugues Sense Barreres, mòbil 722387507.

Els restauradors podran servir les terrasses mitja hora més.

Benvolguts restauradors,

Directius de la UBE ens hem reunit amb els regidors Eduard Sanz i Javier Jiménez per abordar la retallada de l’horari de les terrasses.

La Unió de Botiguers vam presentar un estudi de l’impacte econòmic que la retallada horaria havia provocat al col.lectiu.

Fruit d’aquesta reunió hem acordat que els restauradors podran servir les terrasses durant 1/2 hora més, tot i que ecara hauran de desmuntar a la mateixa hora. Abans podien servir fins mitja hora abans d’haver de tenir desmuntada la terrassa, ara fins el final de l’horari.

Hora en que han d’estar desmuntades les terrasses.

-Diumenge a dijous fins les 23.30 h.

-Divendres a Dissabte fins les 24.30 h.

-Vísperes de festius fins les 24.30 h.

També ens hem emplaçat a fer un seguiment conjunt de com funciona aquesta modificació, i a tornar-nos a reunir próximament.

Campanya prevenció robatoris a domicilis

Bon dia,

Us informen que, com cada any en aquestes dates, comencem la campanya d’estiu. En aquesta campanya s’inicien accions, serveis i dispositius per tal de prevenir i reduir els fets delictius que es produeixen en els diferents àmbits durant aquesta època.

Dins d’aquesta campanya realitzarem dues xerrades a Esplugues de Llobregat sobre consells de seguretat per prevenir els robatoris a domicilis, que seran els dies i als llocs següents:

Dilluns 8 de juliol a les 19 hores al Centre Cultural Robert Brillas, situat al carrer Àngel Guimerà,38.

Dimarts 9 de juliol a les 19 hores a l’edifici Cadi, situat al carrer Verge de la Mercè, 57.

Noves mesures per afrontar el repte de la digitalització del comerç

Durant la passada trobada de comerç del Baix i l’Hospitalet la MH Consellera Àngels Chacón ens anuncià noves ajudes per posar al dia el comerç local en quant el repte digital.

Fruit del treball i anàlisi que la conselleria ha dut a terme durant els passats mesos, el departament de la Generalitat ens disposa prostes i pressupost per a qué el comerç de proximitat pugui afrontat amb més facilitat el repte, i adaptar-se als nous hàbits dels consumidors.

Segons la conselleria calia fer un estudi i un treball de fons per triar bé quins mecanismes garantirien millor actualitzar les capacitats del comerç, i posar-lo al dia de l’exigent panorama actual.

El President Iban Salvador agraí les noves mesures anunciades a la Consellera Àngels Chacón.

Els socis de la UBE gaudeixen d’una solució tecnològica gratuita per gestionar el registre horari dels seus treballadors. @UBEsplugues #Esplugues @PimeComec

PIMEC ofereix als socis de la UBE una solució tecnològica gratuïta
Tenint en compte que les petites i mitjanes empreses son les més afectades per aquesta problemàtica per la seva estructura, PIMEC ha posat al servei dels socis i de manera gratuïta una solució tecnològica que permet registrar les entrades i les sortides dels treballadors i treballadores. Pimec.iAccesos és una solució tecnològica 100% cloud, accessible tant des de dispositius mòbils (smartphones i tablets) com des d’un ordinador personal. Trobaràs tota la informació al voltant d’aquesta solució tecnològica gratuïta aquí.

El registre de jornada: Qüestions a tenir en compte i solució on-line gratuïta per als socis de PIMEC
Com segurament ja sabràs, ahir, 12 de maig, va entrar en vigor la normativa que preveu l’obligació de l’empresari d’establir un sistema de registre diari de la jornada dels treballadors, com una eina per combatre la precarietat laboral. En aquest sentit, PIMEC ha organitzat diferents jornades per exposar les novetats de la norma, impulsades pel departament Jurídic de l’entitat. La darrera, del passat 8 de maig, va comptar, entre d’altres, amb la participació de l’inspector de la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Barcelona, Antonio Benavides. Pots tornar a veure-la aquí.

Obligació per a totes les empreses
Recordem que segons indica el RDLL 8/2019, davant l’organització del sistema de registre de jornada totes les empreses tenen l’obligació d’establir el registre de jornada, però les empreses que tinguin representació legal de les persones treballadores hauran d’efectuar una consulta prèvia i establir un sistema de manera negociada. Només en el cas de no arribar a un acord es podrà implementar el sistema que decideixi l’empresari. Per tant, recomanem efectuar una acta de les negociacions portades a terme prèviament a la implantació del sistema de registre escollit en cas que hi hagi representació legal de les persones treballadores.