Les dades de l’última consulta elaborada per PIMEComerç sobre l’evolució de vendes en la campanya de Nadal ens confirmen que bona part del sector del comerç de proximitat opta per utilitzar, també, canals de venda online. És a dir, més d’un 53% dels consultats ja compagina, o està disposat a compaginar, els canals online i offline en el seu negoci (el que es coneix com a omnicanalitat). I, d’aquests, a més del 57% els ha suposat augmentar les vendes. Fins i tot, a un 14,8% els ha servit per arrossegar més vendes a la botiga física.

Per tant, la principal conclusió que se n’extreu és que el sector del comerç és plenament conscient que l’evolució passa per pujar al carro de la digitalització; i no només per millorar les seves vendes (que també), sinó, sobretot per millorar la seva competitivitat.

De la mateixa manera, observem que els mitjans més utilitzats són els webs propis (36,57%) i les xarxes socials (44,44%), deixant en segon terme l’ús de les apps (2,31%), de pàgines web de tercers (6,48%) o altres canals (10,19%).

Per tant, el comerciant es decanta per les vies més pràctiques per atraure nova clientela (tant a la botiga física com online), que són: presentar la seva botiga (a partir de les landing pages), geolocalitzar-la (a partir del Google my business) i interactuar amb el consumidor (a través de les xarxes socials).

En definitiva, podem afirmar que el petit comerç de proximitat ja ha començat a fer les primeres passes per encarar un fet present i necessari com és la transformació digital. Així mateix, és conscient que amb això també prepara el seu relleu generacional i garanteix un futur que eviti la obsolescència del seu negoci.