1) A qui va adreçat la línia d’avals de l’ICF i Avalis?

Empreses i autònoms que hagin vist afectada la seva activitat per la situació d’emergència del Covid-19 i que no estiguin fent reduccions de plantilla.

2) Quines condicions s’exigeixen per accedir a aquests préstecs?

Els condicionants bàsics del préstec són mantenir la plantilla i els compromisos de pagament. I que la tresoreria de l’empresa s’hagi vist afectada per l’actual situació alarma del Covid-19 (caiguda comandes, impagaments,…).

3) On podem adreçar-nos per tramitar aquests préstecs?

Cal anar a l’entitat financera que l’empresa consideri, ja sigui la seva habitual o alguna nova que li pugui convenir.  

4) És compatible el préstec amb un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO)?

Sí, ja que l’objectiu de l’expedient temporal és mantenir la plantilla mitjançant la suspensió dels contractes de treball i no la seva extinció.

5) Podem aplicar el préstec a pagaments de quotes que ens vencin d’altres compromisos financers?

Sí. L’important és que l’empresa pugui fer front als seus compromisos financers i que l’economia en general es vegi com menys afectada millor.

6) Si d’aquí un temps, abans del venciment, no necessitem el préstec, tenim costos de cancel·lació de l’aval?

Per aquesta línia no hi ha comissió de cancel·lació de l’aval.

7) Quin és l’import que puc sol·licitar?

L’empresa ha de sol·licitar l’import en funció de la caiguda esperada de les entrades de tresoreria derivada de la situació d’alarma del Covid-19, pels diferents conceptes que li afectin (caiguda de comandes, impagaments…).

8) Quines opcions de finançament tenen els autònoms i les microempreses?

Les microempreses i els autònoms poden recórrer a la línia d’avals habitual que la Generalitat de Catalunya ofereix a través de l’ICF i Avalis. Per a més informació fes clic aquí.